
Schrijven tenderplannen en -offertes
‘De aanbestedende dienst verwacht een plan van aanpak van 8A4.’ Na het lezen van deze zin breekt het zweet je uit. Want hoe zet je al jouw ideeën overtuigend op papier binnen het gevraagde aantal pagina’s? Betrek ons bij jouw schrijfproces, want de afgelopen 10 jaar hebben wij van het schrijven van overtuigende tenderplannen en -offertes (EMVI, BPKV, RfP, RfQ en BPV) ons vak gemaakt. We schrijven er niet voor niets meer dan 100 per jaar. Met die ervaring helpen wij jou aan een onderscheidend en SMART verhaal, waarmee je de beoordelaars overtuigt om voor jou te kiezen.
Het tenderproces: hoe werkt dat?
Een onderscheidend en SMART verhaal ontstaat natuurlijk niet vanzelf. Daarvoor hebben wij met onze jarenlange ervaring inmiddels een bewezen tenderproces ontwikkeld. Dat stemmen we geheel met jou af. Wij stellen bij de start van onze samenwerking een projectplanning op, van publicatie van de stukken tot aan het indienen van de inschrijving. In een gezamenlijke kick-off maakt jullie team kennis met dat van Bold, bespreken we het gehele tenderproces en stemmen we de planning af. En dan? Dan kan onze gezamenlijke reis naar de winnende aanbieding écht beginnen!

-full.webp)
Winroute
We beginnen onze reis met een strategiesessie, waarin we de klantvraag analyseren en winnende propositie bepalen. Daarna volgen de inhoudelijke sessies: voor elk gunningscriterium organiseren we er minimaal één. Tussen de sessies door hebben we allemaal de tijd om extra onderzoek te doen en informatie te verzamelen. Zo komen we samen tot de winnende input. Als we alle informatie hebben, beginnen we met het schrijven van de conceptplannen. We maken drie tussenstops: brons, zilver en goud.
De eerste tussenstop
Bij het ‘bronzen’ plan maken we de eerste tussenstop. Jullie team reviewt het plan en controleert of de strategie en de input uit de inhoudelijke sessies juist vertaald is. Een collega van team Bold die niet bij het tenderproces betrokken is, reviewt ook. Daarmee voorkomen we blinde vlekken of tunnelvisie. Wij analyseren de uitkomsten van alle reviews en brengen in kaart welke informatie we nog verder moeten uitdiepen om écht tot een winnend document te komen. Dat bespreken we met jullie team in een optimalisatiesessie. Daarna vervolgen we onze route naar het ‘zilveren’ plan.

-full.webp)
Het eindstation in zicht
Het zilveren plan reviewen en optimaliseren we op dezelfde manier als bij het bronzen plan. Dan zetten we de route naar ‘goud’ in. Wanneer het eindstation in zicht is, focussen we ons op de details. Want ook die zijn belangrijk voor een winnende aanbieding. Eén van onze taalkundigen toetst het plan op spelling en grammatica en onze grafisch vormgever steekt het plan voor jullie in een mooi jasje. Dat vergroot de leesbaarheid van het document en zorgt voor een professionele uitstraling.
Klaar om op reis te gaan?
Sla jij ook met ons de route naar een winnende aanbieding in? Neem contact op met onze Boldies!


Neem contact op
Vul onderstaande gegevens in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.