Het winnende plan voor de inkoopdiensten van de provincie
De provincie Noord-Brabant koopt jaarlijks voor €300 miljoen aan leveringen, diensten en (infrastructurele) werken in. Ze zocht een partner die de aanbestedingen van deze leveringen en diensten van haar kon overnemen, zodat haar medewerkers zich konden richten op hun kerntaken. Cleverland, een relatieve nieuwkomer in de inkoopbranche, zag deze opdracht als een mooie kans om haar inkoopteam verder uit te werken en durfde de slag aan te gaan met de gevestigde namen.
Tijdsdruk en improvisatie
Samen met het team dat de opdracht uiteindelijk moest uitvoeren gingen we onder grote tijdsdruk aan het werk. Door deze tijdsdruk was er geen ruimte voor ons gebruikelijke creatieve proces en moesten we improviseren. We spraken af dat Cleverland de input leverde via Worddocumenten en telefoongesprekken en dat wij dit herschreven tot een aantrekkelijk en pakkend plan.Gouden formule
Dit bleek een gouden formule: ons EMVI-plan werd eerste met een 8,1 en troefde de grote partijen moeiteloos af. Cleverland mag hierdoor de komende vier jaar de inkoop voor de provincie Noord-Brabant organiseren. Zo zorgden wij dat dit bedrijf zich verder kon blijven ontwikkelen en een gevulde orderportefeuille houdt. Rick Jansen, kartrekker vanuit Cleverland: “Wat een geweldige uitkomst; onder tijdsdruk zo’n resultaat leveren is ver boven onze verwachting!”
Project details
- Naam project: Raamovereenkomst inkoopdiensten
- Aanbestedende dienst: Provincie Noord-Brabant
- Onze klant: Cleverland
- Kwaliteitsscore: 8,1/10
Gerelateerde blogs en projecten